چطور سئو را برای مشتری توضیح دهیم?

دسته بندی ها : توکا آکادمی 8 مرداد 1398 mehdi 153 بازدید

 سئو SEO

چطور سئو را برای مشتری توضیح دهیم?

شما به تازگی یک مشتری جدید که به خدمات طراحی وب سایت خود علاقه مند است ، بدست آورده اید. یکی از خدماتی که ارائه می دهید ، بهینه سازی موتور جستجو (یا SEO) است. متأسفانه مشتری جدید شما از سئو چیزی نمی داند. خوشبختانه روشهای مختلفی وجود دارد که می توانید SEO را برای شخصی توضیح دهید و این مقاله نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهد.

از تخصص مشتری خود در آشنایی با اینترنت مطلع شوید:

قبل از شروع توضیح سئو برای مشتری خود ، در نظر بگیرید که مشتری شما از اینترنت چقدر می داند. این به شما کمک می کند هنگام توضیح سئو ، از چه تاکتیکی استفاده کنید. آخرین موردی که شما می خواهید این است که با استفاده از اصطلاحات ناآشنا مشتری خود را گیج کنید یا با استفاده از توضیحات خیلی ساده به مشتری خود توضیح دهید؟

مثلا: اگر مشتری شما از طریق اینترنت ، از جمله وب سایت ها ، موتورهای جستجو ، وبلاگ ها ، لینک ها و موارد دیگر ، ناآشنا است ، استفاده از قیاس و مقایسه بیشتر را در نظر بگیرید. کلماتی مانند “نتایج جستجو” و “لینک ها” ممکن است مشتری شما را گیج کند.اگر مشتری شما با اینترنت آشنا است ، کار را برای شما ساده تر میکند. اگر مشتری شما با اینترنت و نحوه کارکرد آن بسیار آشنا باشد ، تعریف ساده ای ممکن است برای شناخت وی از سئو کفایت کند.

 

سبک یادگیری مشتری خود را تعیین کنید:

افراد مختلف چیزهایی را به روش های مختلف یاد می گیرند ، بنابراین ممکن است شما برای دستیابی به نقطه نظرات خود تکنیک های مختلفی را بکار بگیرید. سه سبک اصلی یادگیری وجود دارد: کلامی ، بصری و بدنی. شما ممکن است مجبور به استفاده از ترکیبی از دو یا هر سه سبک باشید تا سئو را برای مشتری خود توضیح دهید.

  • برخی افراد مفاهیم جدید را با بحث در مورد آنها به صورت شفاهی از طریق تلفن یا حضوری بهتر می آموزند. در نظر بگیرید با مشتری خود جلسه‌ای را برای گفتگو درباره سئو با او ترتیب دهید.
  • برخی افراد مفاهیم جدید را از طریق وسایل بصری بهتر می آموزند. این می تواند به آسانی ارسال ایمیل برای مشتری شما با تعریف SEO باشد به اندازه تهیه نمودار یا نمودار برای آنها مفید باشد.
  • هنگام بحث در مورد سئو ، نمودار را ترسیم کنید و هنگام صحبت ، بخش هایی را به مشتری گوشزد کنید.

 SEO را تجزیه کنید و ساده تعریف کنید:

اگر مشتری دارید که کاملاً تازه به مفهوم SEO آشنا شده است ، ممکن است او قبلاً هرگز از این موضوع چیزی نشنیده باشد و ممکن است نفهمدمعنی آن چیست. در این حالت ، شما فقط باید بگویید: “SEO مخفف” بهینه سازی موتور جستجو “است.”

شما فقط باید بگویید: “SEO مخفف” بهینه سازی موتور جستجو “است.”

توضیح دهید که SEO با استفاده از عبارات ساده برای مشتری چه کاری انجام می دهد:

مشتری ممکن است اهمیت “بهینه سازی موتور جستجو” را درک نکند تا زمانی که او نفهمد چه کاری انجام می دهد. ممکن است مجبور شوید برای مشتری خود توضیح دهید که SEO چه کاری انجام می دهد. به عنوان مثال ، می توانید بگویید:
“SEO به وب سایت شما کمک می کند تا در چند صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شوید.”
“SEO به وب سایت شما کمک می کند که شخصی که جستجو می کند ، زودتر به نتیجه برسد …” (سپس شما عباراتی را که شخص ممکن است برای یافتن شغل مشتری خود استفاده کند ، لیست کنید).
“جستجوگرها یافتن شغل / وب سایت شما را برای افراد راحت تر می کند.”

تاکید کنید که اهمیت زیادی در سئو وجود دارد

با وب سایت مشتری خود آشنا شوید تا بدانید چطور سئو را برای وی توضیح دهید:

قبل از اینکه با مشتری خود روبه رو شوید یا صحبت کنید بهتر است از وبسایت مشتری خود دیدن کنید و اطلاعات جمع آوری کنید تا بهتر بتوانید با مثال هایی در زمینه وبسایت وی به مشتری خود راجب اهمیت سئو توضیح دهید.

SEO را به دو بخش تقسیم کنید:

یکی از ساده ترین و آسان ترین راهها ، تجزیه و تحلیل SEO به دو بخش است: اینکه چطور سئو را بهینه سازی و جستجو کنیم. این روش اصطلاحات زیادی از قبیل “سایت” و “موتور جستجو” را در بر می گیرد و برای مشتریانی که قبلاً با اینترنت و نحوه کارکرد آن آشنا هستند بهترین گزینه است.

چگونگی ارتباط “بهینه سازی” با سئو را توضیح دهید:

مشتری شما باید درک کند که بهینه سازی به موتورهای جستجوگر معتبر اجازه می دهد وب سایت را بررسی کنند ، و سپس آن را ارزیابی کنند.

می توانید چیزی مثل این را بگویید:

“بهینه سازی به موتور جستجوگر اجازه می دهد تا محتوای وب سایت شما را بخواند. وقتی شخصی به جستجوی کلمات کلیدی در سایت شما میرسد ، موتور جستجو سایت شما را در نتایج نمایش داده است.”

“هرچه وب سایت شما اقتدار بیشتری داشته باشد ، نسبت به نتایج جستجو بالاتر خواهد بود. با لینک شدن وب سایت خود به دیگران ، به موتور جستجو ثابت می کنید که سایت شما از همه افراد در همان موضوع بهتر است.”

از مقایسه کردن استفاده کنید تا مشتری متوجه شود چطور سئو را باید استفاده کند:

یک روش عالی برای نشان دادن یک مفهوم خاص ، استفاده از قیاس است. یک قیاس محبوب برای توضیح سئو ، قیاس کتابخانه است. بیشتر مردم با نحوه کار کتابخانه ها آشنا هستند. کودکان و نوجوانان معمولاً برای به دست آوردن منبع و اطلاعات برای پروژه ها و گزارش های مدرسه خود مجبورند از کتابخانه ها استفاده کنند.

وب سایت مشتری خود را با یک کتاب مقایسه کنید. وب سایت مشتری خود را با کتابی درمورد موضوع مرتبت با وبسایت وی مقایسه کنید ، ترجیحاً مطلبی که ارتباطی با وب سایت مشتری شما دارد.

پیدا کردن یک وب سایت را با پیدا کردن کتاب در کتابخانه مقایسه کنید:

دو راهی که شخصی می تواند وب سایت مشتری شما را پیدا کند این است که یا URL را مستقیماً در نوار آدرس وارد کنید یا با وارد کردن کلمات کلیدی در نوار جستجوی موتور جستجوگر معتبر وب سایت مشتری شما را پیدا کند. به همین ترتیب ، دو روشی که کسی بتواند یک کتاب را در کتابخانه پیدا کند ، این است که یا با پیدا کردن کتاب روی قفسه یا با وارد کردن کلمات کلیدی در رایانه کتابخانه بتواند کتاب مد نظر خود را پیدا کند.

وب سایت مشتری خود را با یک کتاب گمشده مقایسه کنید:

اگر کتابی در فهرست کتابخانه به درستی طبقه بندی نشود ، هیچ کس قادر به یافتن آن نخواهد بود. به همین ترتیب ، هیچ کس قادر به یافتن وب سایت مشتری شما نخواهد بود مگر اینکه کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار دهد که افراد در حین تلاش برای یافتن آن ، وارد موتور جستجو شوند و به وبسایت برسند.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان توکا

با عضویت در خبرنامه ویژه توکا از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!